Persbericht: "Wissel.nl rolt landelijk uit na succesvolle lokale pilot"

Gepost door Klantenservice Wissel.nl op

Startup wissel.nl gaat landelijk tweedehands cadeaubonnen inkopen en doorverkopen

Houten 25 mei 2016

Precies 6 maanden geleden is wissel.nl gestart met het inkopen van ongebruikte en ongewenste cadeaubonnen van consumenten. Sinds 3 maanden is ook de webshop van wissel.nl geopend: daar worden de ingewisselde cadeaubonnen weer met korting verkocht voor eigen gebruik.

Geld voor je cadeaubon

Het afgelopen halfjaar is vooral aandacht besteed aan het testen van de inleverbereidheid van klanten én het onderzoeken hoeveel korting nodig is om cadeaubonnen weer te kunnen doorverkopen. Het lijkt een concept met alleen maar winnaars: sommige mensen hebben liever geld dan een cadeaubon, anderen zijn dol op korting en vinden dat bij wissel.nl. Wat opvalt is dat zowel kopers áls verkopers van cadeaubonnen het prettig vinden om direct met wissel.nl zaken te doen, in plaats van met andere particulieren. Negatieve ervaringen in het verleden lijken hiervan de voornaamste oorzaak.

Het aantal herhaalklanten is groot. 55% van de klanten hebben méér dan 2 keer binnen 3 maanden een cadeaubon gekocht en 22% heeft binnen 6 maanden meerdere keren cadeaubonnen ingeleverd. Wissel.nl besteedt dan ook veel aandacht aan klantbeleving, met een duidelijke en persoonlijke benadering en focus op snelle uitbetaling en levering. De pilot heeft gezorgd voor ruim 250 klantbeoordelingen met een 9.7 als score. Dit consumentenvertrouwen is een erkenning voor de focus op klanttevredenheid en vormt een solide uitgangspositie voor het realiseren van hun ambitieuze groeidoelstellingen.

De voorjaar Wissel Weken

De landelijke uitrol van het concept van wissel.nl start met de campagne “voorjaar-wissel-weken”. In mei en juni 2016 zal de marketing van wissel.nl zich, via verschillende kanalen, volledig richten op het onder de aandacht brengen van de unieke propositie ‘geld voor je cadeaubon’. Bij de verkooptransactie aan wissel.nl kunnen klanten kennismaken met de dienstverlening. Na een goede ‘verkoop’-ervaring is in de pilot-fase gebleken dat de klant wissel.nl vervolgens óók weet te vinden voor het kopen van cadeaubonnen met korting.

Zie ook EMERCE.nl