Menu
0

Suggesties en klachten

Klanttevredenheid staat bij ons op de eerste plaats. We horen daarom graag hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Is de verkoop van cadeaubonnen aan ons of de aankoop van cadeaubonnen via onze webshop onverhoopt toch niet naar tevredenheid verlopen, dan kun je per email of telefonisch contact met ons opnemen. We zoeken dan direct gezamenlijk naar een oplossing. Uiterlijk de volgende werkdag kun je van ons een reactie verwachten.

Onze leveringsvoorwaarden

Voor de inkoop en verkoop van cadeaubonnen hebben we afzonderlijke voorwaarden opgesteld.

Voorwaarden verkoop cadeaubonnen aan wissel.nl

Je kunt aan wissel.nl cadeaubonnen verkopen;

  • Cadeaukaarten waarmee online kan worden betaald zijn voorzien van een kraslaag over de veiligheidscode. Wij nemen alleen kaarten in waarvan de kraslaag nog over de code zit;
  • Cadeauboxen als Bongo, GiftforYou en Momento nemen wij alleen in als de originele verpakking nog ongeopend is;
  • Voor producten als iTunes, Google Play of Spotify vragen wij een kassabon met daarop het serienummer van de kaart en de activatiedatum;
  • Uitzonderingen op bovenstaande kunnen natuurlijk altijd in overleg gemaakt worden.

 

  • wissel.nl verkoopt deze kaarten op haar website door onder haar eigen naam;
  • Je kunt via de site een aanvraag tot verkoop aan wissel.nl doen;
  • wissel.nl doet een voorstel, ga je akkoord dan kun je de kaarten naar Wissel.nl opsturen;
  • Een voorstel is meestal 7 dagen geldig;
  • Kaarten moet je binnen 5 dagen opsturen;
  • wissel.nl controleert de kaarten, als zij deze heeft ontvangen, de kaarten op onder andere werking, geldigheidsdatum, tegoed en andere eisen die in de voorwaarden zijn gesteld;
  • Je verklaart met het opsturen dat de kaarten voldoen aan de gestelde eisen;
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het opsturen;
  • Als alles in orde is, betaalt wissel.nl zo snel mogelijk de bedragen uit, naar het opgegeven bankrekeningnummer;
  • Indien de kaarten niet aan de gestelde eisen voldoen stuurt wissel deze kaarten terug. De kosten die daarbij horen, zijn voor jouw rekening;
  • Klachten kun je indienen via ;
  • Wissel Nederland BV is een Nederlands bedrijf en de overeenkomst is onder Nederlands recht.

Deze samenvatting van de voorwaarden met betrekking tot de verkoop van cadeaubonnen aan wissel.nl dient slechts ter gemak voor de lezer. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. Op de overeenkomst zijn de uitgebreidere algemene voorwaarden van toepassing, zie Algemene voorwaarden voor verkoop aan wissel.nl

Voorwaarden aankoop cadeaubonnen in webshop wissel.nl

Vanwege de directe levering van cadeaubonnummers en/of pincodes kunnen zowel eVouchers als fysieke kaarten na aankoop niet meer ingeruild worden. We kunnen andere kopers op onze website namelijk niet meer garanderen dat je deze nummers niet alsnog gaat gebruiken of gaat aanmelden als verloren of gestolen.

  • Je koopt bij wissel.nl cadeaukaarten, waardebonnen etc;
  • Je koop direct bij wissel.nl en niet bij anderen;
  • De cadeaukaarten zijn door ons gecontroleerd;
  • Wij garanderen dat de kaarten werken, is dat niet het geval, neem dan contact op;
  • Na betaling stuurt wissel.nl de cadeaukaarten direct naar je toe. Meestal is dit een digitale kaart, dus je hebt de kaart direct in je mailbox;
  • Een fysieke kaart opsturen duurt wat langer, maar zal in de regel binnen 2 werkdagen verzonden zijn;
  • Klachten kun je indienen via ;
  • Wissel Nederland BV is een Nederlands bedrijf en de overeenkomst is onder Nederlands recht.

Deze samenvatting van de webshopvoorwaarden dient slechts ter gemak voor de lezer. Hieraan kunnen geen rechten ontleend worden. Op de overeenkomst zijn de uitgebreidere algemene voorwaarden van toepassing, zie Algemene voorwaarden webshop wissel.nl

Welke voorwaarden exact van toepassing zijn op een bestelling in de webshop hangt af van het soort cadeaubonnen. In onze webshop onderscheiden we 3 verschillende typen cadeaubonnen:

  1. online-only cadeaubonnen (zoals bol.com, fonq.nl, wehkamp.nl en zalando.nl)
    Deze cadeaubonnen ontvang je per email in de vorm van een 'eVoucher'. Ook tonen we direct na bestelling van iedere cadeaubon het kaartnummer en - indien van toepassing - de veiligheids-/pincode. Je kunt deze eVouchers direct gebruiken om af te rekenen in de betreffende webshop. Het saldo van je eVoucher kun je direct controleren op de bijbehorende saldo-check pagina.

    Van een beperkt aantal online-only bonnen kan het je saldo niet controleren aan de hand van het kaartnummer en/of pincode. Van deze cadeaubonnen ('content cards') weet je pas hoeveel saldo erop staat als je ze activeert: Google Play, Spotify, iTunes, XBox, facebook, tijdschrijftenbon, etc...

  2. cadeaubonnen die je zowel in de winkel als online kunt besteden (zoals Toys XL, Prénatal, Perry Sport, Only, Miss Etam, Douglas)
    Deze cadeaubonnen ontvang je direct na je bestelling als eVoucher op het scherm én in de email. Je kunt deze eVouchers direct gebruiken om af te rekenen in de betreffende webshop. Uiterlijk de eerste werkdag na je bestelling in de webshop sturen we je de fysieke cadeaubon(nen) op per post.

  3. cadeaubonnen die je alléén in de winkel kunt besteden (zoals H&M, IKEA, Livera, Mango's, alle papieren bonnen, Welkoop)
    Van deze bonnen ontvang je het kaartnummer (deze cadeaubonnen hebben geen pincode) per email en op het scherm, zodat je jezelf via een online saldochecker er alvast van kunt overtuigen dat je een cadeaubon met het verwachte saldo toegestuurd krijgt. In sommige gevallen kan het saldo niet online, maar alléén in de winkel gecontroleerd worden (IKEA, Rituals, Sacha, Score, Hunkemöller).