Veelgestelde vragen

We hebben hieronder de meest voorkomende vragen die we krijgen voor je op een rijtje gezet. Heb je toch een andere vraag: neem dan gerust contact met ons op.

Algemeen

Waarom hebben jullie geen keurmerk?

Onze klanten zijn ons Keurmerk! Vandaar dat we er alles aan doen om onze klanten een positieve ervaring te geven, zoals valt te lezen op onafhankelijk review platform TrustPilot. Wij zijn van mening dat een Keurmerk geen meerwaarde heeft en dat nieuwe klanten beter kunnen afgaan op ervaringen van onze klanten.

Ik heb een kortingscode of coupon. Hebben jullie hierin interesse?

Nee, helaas kopen wij die niet in. Kortingscodes die aan beperkende voorwaarden zijn gebonden zoals een beperkte actieperiode of dagen van de week (denk aan restaurants en pretparken, Centerparks/SunSunparks), niet stapelbaar zijn, minimale besteding (denk aan paintball via EventFactory/EventBakery), geen recht op geld terug, korting op een eerste bestelling (HelloFresh), 2e persoon gratis (sauna en Etos actie "Luxury Hotel Cadeaukaart"), 3 voor de prijs van 2, bonnenboekjes, etc... nemen we niet in. In de regel geldt "als je er niets voor betaald hebt, is het waarschijnlijk niets waard". Bonnen uit het ING rente programma zien wij ook als kortingsbonnen. Deze hebben (vrijwel) altijd beperkende voorwaarden zoals niet stapelbaar zijn of geldig bij een minimale besteding.

Inwisselen

De kraslaag van mijn cadeaukaart is geopend, kan ik nu nog inwisselen?

Ja hoor, dat kan. Vaak is de veiligheidscode noodzakelijk voor een saldocontrole of heb je per ongeluk de kaart al een keer open gekrast. Dit is geen probleem. Bij digitale inkoop vragen wij sowieso om zowel het kaartnummer als de veiligheidscode. Bij opvallende transacties, een eerste transactie of bij grotere bedragen kunnen wij je wel vragen om je te legitimeren.

Ik heb een weekendjeweg.nl bon die niet stapelbaar is, kan ik die ook inwisselen?

Helaas niet! Onze klanten (die bonnen willen kopen met korting) beloven wij dat de bonnen volledig vrij te besteden zijn. Stapelbaar zijn is belangrijk om meerdere bonnen te kunnen gebruiken voor een grote(re) aankoop.

Kan ik ook ruilen voor bol.com, Zalando tegoed of een andere tegoed/cadeaubon?

Ja, je kunt kiezen of je per bank uitbetaald wilt krijgen óf in Bol, Zalando of Wehkamp. tegoed. Je ontvangt deze tegoeden per email. De tegoeden/cadeaubonnen die wij uitgeven zijn gelijk aan de reguliere Bol, Zalando en Wehkamp bonnen.

Ik heb een digitale (egift) cadeaubon, nemen jullie die ook in?

Digitale bonnen komen steeds vaker voor. Wij kopen die graag van je over. Bij grotere bedragen of bij een eerste transactie kunnen wij vragen om een kopie van je ID bewijs en/of een foto van je bankpas (naam/nummer controle). Uiteraard mag je daarbij gevoelige informatie (BSN nummer en pasnummer) afschermen.

Kopen jullie ook verlopen bonnen in?

Wij kunnen helaas (ook) niets meer met verlopen bonnen. Is jouw bon recent verlopen dan kan je wel contact opnemen met de uitgever van de bon en vragen om verlening of een coulance regeling. Hierbij geldt: nee heb je en ja kan je krijgen ... Het verschilt per uitgever hoe hiermee wordt omgegaan.

Kan ik mijn cadeaukaarten en cadeaubonnen bij jullie afleveren?

Ja dat kan! Wij zijn gevestigd aan de Peppelkade 13A, 3992 AL in Houten. Tijdens kantooruren is hier altijd iemand aanwezig. Bel of mail wel even van te voren om zodat wij op de hoogte zijn van je komst.

Kan ik zonder afspraak bij jullie langskomen om cadeaubonnen in te leveren?

Van tevoren even bellen of mailen heeft onze voorkeur.

Ik heb kaarten die korter dan 3 maanden geldig zijn, kan ik die inleveren bij jullie?

Wij hanteren een minimale geldigheidsperiode van 3 maanden. Op korter houdbare kaarten en/of bonnen bieden wij mogelijk een lager percentage.

Ik wil een kaart verkopen die niet vermeld staat in het aanvraagformulier, wat moet ik doen?

Je kan hier een lijst vinden van alle bonnen die niet inwisselbaar zijn. Neem altijd contact met ons op als je twijfelt. Wij kopen vrijwel alle kaarten en bonnen in.

Betalen jullie uit op een Buitenlandse rekening?

Wij betalen vooralsnog alleen uit op een Nederlandse bankrekening. Dit komt omdat wij een naam/nummer controle uitvoeren bij de uitbetaling. Dit werkt op dit moment nog niet voor buitenlandse banken. Voor Belgische klanten geldt een uitzondering. Wij boeken wel geld naar een Belgische IBAN. Bij opvallende transacties en/of bij hogere bedragen vragen wij om het doen van een 1 cent transactie zodat de naam van de rekeninghouder geverifieerd is.

Uitbetaling

Als ik mijn bon inwissel, hoe snel krijg ik dan uitbetaald?

Wij betalen in principe altijd zo snel mogelijk (binnen enkele uren) uit, maar uiterlijk de volgende werkdag. Als je snel betaald wilt krijgen mail ons dan even óf vermeld dit bij de aanvraag in het opmerkingenveld. Wij kunnen jouw aanvraag dan direct voor je verwerken (na controle).

Betalen jullie ook uit in het weekend en avond?

Wij verwerken ook aanvragen in het weekend en avonden en proberen zoveel mogelijk dezelfde dag nog uit te betalen. Betalingen worden direct bijgeschreven, ook bij andere banken. In het weekend kan de verwerkingstijd iets langer zijn dan doordeweeks. Mail gerust als je prijs stelt op een snelle afwikkeling. Betalingen naar BUNQ bank duren helaas nog wel een werkdag.

Krijg ik direct geld mee als ik cadeaubonnen bij jullie inlever?

Als je bij ons langskomt maken we direct het afgesproken bedrag aan je over. Het geld wordt dan ook direct op je rekening bijgeschreven ook als je bij een andere bank bankiert. Bij enkele merken kan het zijn dat de verwerking iets langer duurt.

Kan ik contant geld krijgen of betalen jullie alleen uit via de bank?

Wij betalen in principe alleen uit via de bank. In verband met onze veiligheid hebben wij geen contant geld in huis.

Ik heb nog niet al mijn aanvragen uitbetaald gekregen ...

Heb je meerdere aanvragen gedaan maar nog niet alles is uitbetaald? Geen zorgen! Zolang de doorlooptijd nog niet is verstreken (voor 15.00 uur, dezelfde dag overgemaakt) dan is jouw aanvraag nog in behandeling. Wij verwerken per bon, niet per klant. Het kan dus zijn dat 1 aanvraag is uitbetaald en jouw tweede nog niet. Heb je toch vragen, stuur ons dan even een e-mail.

Webshop

Kan ik ook tweedehands kaarten bij jullie kopen?

Ja! Ga naar onze webshop en vind een leuke cadeaubon met aantrekkelijke korting!

Staan alle cadeaubonnen die jullie hebben in de webshop?

Alle beschikbare bonnen worden direct in de webshop geplaatst. Zodra een merk niet voorradig is verdwijnt het logo uit beeld. Wij plaatsen tussen 07.00 - 23.00 uur bonnen in de webshop.

Ik sta op het punt om een cadeaubon met korting te kopen, wanneer ontvang ik de cadeaubon?

Als je bij ons een (digitale) cadeaubon koopt dan ontvang je altijd direct na de betaling het cadeaubon/kaart nummer + veiligheidscode in je mail. Je kan daarmee dan direct een online aankoop doen. Fysieke cadeaubonnen worden per post verzonden, als je voor 15.00 uur bestelt dan gaat de post dezelfde dag nog de deur uit. Normaal gesproken levert PostNL dan de volgende werkdag de post aan huis af.

Klantenservice

Geen antwoord op je vraag gevonden?